Tuesday, May 8, 2012

tensen.. ader bibik susah, xde bibik pn susah

emmmmm.. camne nak cakap yer.. hati tengah membara start dari semalam lagi.. nak tau ape citer ngan bibik aku yang perasan bagus nih???? die perasan bagus coz die nih indon kawin ngan org melayu m'sia.. tu yg berlagak je tuh.. sebelum2 nih pun aku banyak sabar jer.. semalam dah le hujan.. aku dah terlewat bangun.. die pulak mai umah sekarang lambat (aku diam jgk).. dalam aku duk kalut2 nak siapkan aku n anak leh die dtg n duduk atas kerusi.. die cakap aper.. "Fiza, saya nak terus terang nih.. kain baju org lain sy takkan buat". mesti korang nak tau kan kenapa.. hari Ahad adik ipar aku ader basuh baju umh aku.. then hujan petang tuh, die tertinggal kat umh le baju tuh tanpa ampai.. so, die igt nak kena buat le keje tuh.. Aku ngan cakap elok2 ngan die camni.. "Kak Uni, baju tuh tinggal jer.. x payah buat pape.. nt adik saya mai amik.. smlm hujan die x ampai & x sempat nak mai amik".. igtkan die reti bahasa. rupanya melawan lagi ckp aku.."saya keje utk Fiza & Amin jer.. bukan kena buat keje utk org lain.. banyak saya nk kena buat keje.. baju budak2 nak kena ampai lagi".. kalu korang ape yg korang buat??? korang nak tau ape keje die kat umah aku??? hanya jaga anak n baju semata2.. toilet aku pun sampai berlumut x cuci... aku yang kena cuci pulak.. aku sabo lagi.. aku ckp elok2 cam tadi jugak.. die potong cakap aku camnih.. "saampai hati buat saya camnih.. saya keje, letih n ntah pape le yg die bebel... aku dah start naik hangin tp control jgk lagi.. tetiba duk cakap.. "dulu saya keje ngan cikgu xde pun kena buat sume nih".. apa lagi.. hangin le aku.. dulu ko masa keje ngan cikgu ko beria2 berenti.. skrg nak banding2kan aku plk?????? ape lagi.. aku sound ler.."yg kak uni nak ungkit2 pasal keje yang tak suruh buat kenapa.. nak banding2kan sy ngan cikgu pulak.. keje kak uni sy x ungkit pun.. toilet tak cuci saya diam.. x mop lantai sy diam.. jangan nak ngungkit2.. pahtu aku diam.. tensen aku org camnih.. tp yang best leh die ckp ngan aku.. "yang awk nak tengking2 saya nih kenapa??".... memang kurang hajor punya indon.. malas nak gaduh punya pasal aku diam.. start kete jalan..

tu ler.. ader bibik susah, takde bibik pun susah.. tapi.. rasanya lagi susah ader bibik... leh buat darah tinggi, sakit jantung, murung, sume ader ler.. lelama leh mati b'coz org org gaji jer.. tensen.. tensen..

aku ingat nak buang jer.. senang hati aku.. takyah nak fikir pasal perasaan orang.. selama nih aku hormat die coz igt dah lama kenal & orang tuer.. tapi.. kalu die x hormat aku sebagai majikan susah ler.. nyesal pun ada coz aku baik sangat.. die kata letih aku cakap xpe ler.. rehat ler.. die kata penat aku cakpa xpe ler.. tido ler.. lelama naik kepala.. memang kurang ajor.. nih tahap marah giler dah nih..

2 comments:

  1. laa...sabo je la..indon ni mmg camtu fieza..xleh bg muka sgt..kemain eksen dia ye..ada je jwpn dia bila kita jwb gini.dia jwb gitu..nak2 bila dpt kawin dgn org melayu..n tmbh eksen lgi bila tahu bila gji maid naik utk 1 keje je..tu yg dia ngada2 tu..huhuhuhu

    buang je la fieza dari mkn hati..htr je anak2 kamu kat nursery..lgpun 3org tu dah besar kan..dah bole mgadu/buat laporan if ada apa2 yg blaku kt taska or nursery..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu le syima.. dah berenti pun.. senang ati skrg nih.. x sakit ati.. kalu ader die wat sakit ati jer.. coz tegur menjawab.. x tegur tu yg buat kita pendam.. lelama sakit jantung.. hehehhe

      Delete