Tuesday, July 12, 2011

AlHamdulillah sume settle

Semalam 12July (Isnin) aku amik EL coz nak settlekan aku punya EPF untuk langsaikan baki pinjaman rumah. AlHamdulillah semalam cepat ajer settle.. Sib KWSP dah ader kat Puchong.. cepat ajer prosesnya.. kaunter pun banyak.. dipermudahkan olehNya coz dlm duk kalut2 dengo adik ipar nak g hospital suspected denggi, ader le kwn husband bagitau Puchong ader KWSP.. kalu tak, mau kami ke PJ.. mesti ramai orang & lambat, kan.. AlHamdulillah..

Sebelum pegi KWSP, hantar adik ipar g hospital Serdang.. memang rasa sakit ahti betul ler.. lambat takyah nak cakap ler.. hantar sebelum pukul 12, duk kejap, die panggil amik darah. Ok.. rasa cam lega le coz kata cepat jugak nih.. tapiiiiiiiiiiiiiii.. selepas amik darah, tunggu punya tunggu, tak panggil2.. tengok2 jam dah pukul 3.. adus.. EPF tak settle lagi nih.. nak tak nak, aku balik dulu.. coz hubby da suh balik untuk settle rumah.. sib settle umah jap jer.. atleast takde le bengang sangat.. hubby hantar aku balik rumah..

Tengok2 jam dah kul 530 lebih.. aik! adik ipar x call2 lagi nih.. da siap ke belum.. lastly aku call... rupanya die kata masih belum.. mak mertua dah start bunyi.. ye ler.. bayang le dari kul 12, skrg dah kat kul 6.. 6 jam tunggu.. ckp ngan mertua, kalu org nak mati, mmg mati dulu ler.. ni ker keje kerajaan.. tolong le cepatkan proses.. kesian kat org sakit.. kenapa tak prihatin.. faham keje depa banyak.. tp.. tolong le jgn byk sembang.. coz aku banyak kali jugak le kena kat spital putrajaya.. hantar ank.. depa duk kt dlm leh sembang2.. tny mkn aper.. nt tolong tapau.. aku yg duk tunggu nih sib le penyabo jgk.. kalu tak sia2 je dapat maki..

akhirnya kul 730 adik ipar call mak bagitau baru dipanggil & masuk air.. lastly kul 830 hubby & in law pegi le lawat.. kul 1030 baru dpt balik.. balik coz ward penuh.. xpe ler.. asalkan dibekalkan.. pape pun enjoyz ler.. tak larat le layan..

No comments:

Post a Comment