Thursday, May 20, 2010

Akhirnya.. jadi jugak..

Apa yang jadi??? heheheh.. puding gula hangus ler.. Ari jumaat (14/5) ari tuh duk sembang2 ngan Watie (opismate) aku pasal puding gula hangus nih.. aku citer le kat die pasal puding aku tuh pahit.. tp.. aku dah tau ape punca pahit.. menurut sepupu yg kasi resepi kat aku tuh, die kata aku masukkan byk sgt esen vanila.. maybe le kot.. dlm duk citer2 tuh si Watie suruh aku buat pah balik keje nih.. die kata nak mai umah aku mlm nih.. so, aku kata ok ler.. coz fikir cousin ada lagi kat umah.. leh le mintak tolong..

Sambil puding atas dapur tengah kukus, aku bancuh le cekodok udang+daun kucai.. aku paling suke wat nih kalu org datang coz senang n mengenyangkan.. dlm duk kalut2 kejar masa (coz Watie kata sampai kul 8).. sepupu aku kat Kelang datang laks.. oh! syukur ssgt.. coz ader 2 pembantu yang leh bantu aku..

tepat kul 8, Watie sampai ngan anaknya Shafiqah.. seronok le Afif coz dah penah kenal dulu.. aku biar je sepupu2 aku kat dapur sementara aku g mandi n solat.. masak punya pasal, x sempat nk mandi.. hhehehe.. Puding aku dah siap.. cekodok ada yg da masak.. sampai le pulak Asmaa' (opismate gaks) ngan ayah & maknya.. segan aku.. umah selerak jgk ler.. tarak hal.. yg penting aku suke tetamu mai umah aku.. heheheh

Wops! citer psl kuih aku le plk.. oooo.. jadik.. mmg best ler.. coz xde le malu ngan tetamu.. gambo tak sempat snap.. coz bz.. kuih tuh abis licinnnnnnnnnnn.. esok paginya aku buat yang lain alks.. coz kuali kukus masih atas dapur... ni gambo puding gula hangus aku yang kali ke 3.. AlHamdulillah.. ank2 & hubby suke makan..
Shafiqah malu2 kucing

Afif control macho

Akma & my cousin kat Kelang

TADAAAAA

2 comments:

  1. oh...gitu ker puding gula hangus...biler ler dpt ghaser nie....yum2...tiba2 lapa

    ReplyDelete
  2. nt aku dah wat, aku kasi ko rasa.. nak wat lain asik x sempat ajer.. hehehh

    ReplyDelete